مرور نهج البلاغه ( نامه 9 بخش 2 + حکمت 11 ) + خلاصه

 

 

نامه 9 بخش 2

 

 

هرگاه آتش جمع شعله ور مى شد و دشمنان حمله مى کردند، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) اهل بیت خود را پیشاپیش لشکر قرار مى داد و بدین وسیله اصحابش را از آتش شمشیرها و نیزه ها مصون مى داشت، عبیدة بن حارث روز بدر شهید شد، و حمزه در روز احد، و جعفر در موته. کسى را هم سراغ دارم که اگر بخواهم مى توانم نامش را ببرم که دوست داشت همانند آنان شهادت نصیبش شود; ولى اجل آن گروه (عبیدة بن حارث و حمزه و جعفر) به سر رسیده بود و مرگ او به تأخیر افتاد.
شگفتا از این روزگار که مرا هم سنگ کسانى قرار مى دهد که هرگز چون من براى اسلام تلاش نکرده اند و سابقه درخشانى چون من ندارند، همان سوابقى که هیچ کس به مثل آن دسترسى پیدا نکرده است مگر اینکه کسى ادعاى فضیلتى براى آنها کند که من از آن آگاه نیستم و گمان نمى کنم خدا هم از آن آگاه باشد (زیرا اصلا چنین چیزى وجود ندارد تا خدا از آن آگاه باشد) و خدا را در هر حال شکر مى گویم.

 

 

حکمت 11

 

امام(علیه السلام) فرمود: هنگامى که بر دشمنت پیروز شدى عفو را شکرانه این پیروزى قرار ده.

 

  • جمعه ۶ تیر ۹۹
دانشجو

سلام چه حدیث زیبایی، دقیقا همینطوره🌹

سلام
آره خیلی پرمفهومه
تشکر آبجی
محسن رحمانی

اغلب مردم تعریف و تمجیدها را ظرف چند دقیقه فراموش می‌کنند
اما یک اهانت را سال‌ ها به‌ خاطر می‌سپارند …!
آن‌ ها مانند آشغال‌ جمع‌ کن‌ هایی هستند که
هنوز توهینی را که مثلا بیست‌ سال پیش به آن‌ها شده با خود حمل می‌کنند
و بوی ناخوشایند این زباله‌ ها همواره آنان را می‌آزارد …!
برای شادبودن باید بر «افکار شاد» تمرکز کنید و باید ذهن خود را از
زباله‌های تنفر، خشم، نگرانی و ترس رها کنید …!

سلام
مطلبِ جالبی بود
تشکر
Sara 2528

 سلام 

مطالب بسیار خوبی برای وبلاگ جمع آوری شده ، دستتون درد نکنه 

موفق باشید. 

فقط یه سوال میتونم بپرسم آقای چارسو ؟

سلام
سلامت باشید
تشکر از آبجی دانشجو که واسه وبلاگ زحمت میکشن
خواهش میکنم، بفرمائید
Sara 2528

شما قبلا وبلاگ داشتید ؟

نه ، وبلاگ نداشتم
Sara 2528

چون طرز جمله بندی هاتون شبیه ایشون بود که وبلاگ داشتند .

شاید من اشتباه تشخیص دادم،  ببخشید 

خواهش میکنم ، سلامت باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan