سلام
✅
تشکر
آیه ۲۴ ازدواج موقت ( صیغه = متعه ) رو حلال و جایز دونسته ولی تحتِ شرایطی
مثلاً عده نگه داشتنِ زن که خیلی وقتا رعایت نمیشه درنتیجه اونی که به اسمِ صیغه انجام میدن، میشه زِنا
"عبدالله بن عباس همیشه مى گفت، این مردم راجع به حقیقت آیه متعه کافر مى شوند، در صورتى که رسول خدا صلى الله علیه و آله متعه را حلال شمرده و حرام نفرمود. "
از یه طرف آقایون باید بیشتر رعایت کنن ، از حکمِ صیغه سوءاستفاده نکنن
از یه طرف خانوما جلوی حکمِ خدا گارد نگیرن
واقعیت اینه که صیغه تحتِ شرایطی ناگزیره، فرضاً یه خانومی، یه دختری میخواد رابطه جنسی رو تجربه کنه ولی دوس نداره زیرِ بارِ مسئولیتِ ازدواج دائم بره، نمیشه هم بهش خرده گرفت ... بالاخره انتخابش اینه ، حالا اگه ازدواج موقت حلال نبود ، باید میرفت سمتِ زِنا و گناه که جدای از گناه بودنش، داستان داشت واسه خودش ، اگه بچه ای به دنیا میومد عنوانِ " حرام زاده " بهش داده میشد ، معلوم نمیشد بابای این بچه کیه، از خیلی از حقوق و مسائلِ ساده مثه تحصیل و تربیت شاید محروم میشد و ...
ولی با جوازِ صیغه چنتا نتیجه ی مثبت ایجاد میشه
اگه رابطه منجر به باردار شدنِ زن و به دنیا اومدنِ بچه بشه، حقوقِ زن و بچه حفظ میشه
بالاخره روشای جلوگیری از بارداری ، قطعی نیستن، هرچقدم دو طرف بخوان جلوگیری کنن شاید بازم ناخواسته بچه دار شن
حالا اگه اون بچه به دنیا بیاد، حداقل معلومه باباش کیه، معلومه رابطه ی مامان باباش چجوری بوده ، دیگه باباش نمیتونه بزنه زیرش، اونم بچه ی خودشه پس باید خرجشو بده
دیگه اینکه جلوی خیلی از بی بند و باریای جنسی گرفته میشه ، همون شروطی که توی ازدواج موقت باید رعایت بشه اگه واقعا رعایت بشه، فحشا خیلی کم میشه
دیگه اینکه حق و حقوقِ زن به رسمیت شناخته میشه ، عفت و پاکدامنی خیلی سرمایه ی بزرگیه واسه زن ...
توی ازدواج موقت ( به شرطی که واقعا مطابقِ شرایطی باشه که خدا گفته ) با زن مثه فاحشه رفتار نمیشه ، زن باید عده نگه داره ، به زن مهریه تعلق میگیره ... شرطِ صحتِ ازدواج موقت مهریه هست ، حالا که زن میخواد با مرد رابطه برقرار کنه، مرد موظفه مهریه بهش بده، سرپرستش باشه هرچند موقت
بخوایم عمیق و منطقی فک کنیم باید حکمِ خدا رو بپذیریم، درسته یه عده دارن سوء استفاده میکنن ولی
نباید سوء استفاده رو به حکمِ خدا ربط داد
غذا خوردنم حلاله ... حالا که حلاله من بزنم پدرِ شکممو در بیارم؟ ۱۰پرس غذا بخورم؟
آب خوردنم حلاله ولی روزی ۵۰ لیتر آب بخورم؟
پس اونی که داره سوءاستفاده میکنه رو ملاک و معیار ندونیم
خیلی ازینایی که دائم پای صیغه رو میارن وسط میخوان لجِ خانوما رو در بیارن، یا میخوان مردمو بدبین کنن به حکمِ خدا
پس مواظب باشیم گول نخوریم
منم که دارم درباره صیغه حرف میزنم، دارم از حکمِ خدا دفاع میکنم ، میگم وقتی خدا چیزی رو حلال دونسته ما حق نداریم حرامش کنیم، میگم مواظب باشیم حرفِ خدا رو زیرِ سوال نبریم ... وگرنه خودمم اصلاً علاقه ای به انجامش ندارم
صیغه جایزه، حلاله ولی من بدم میاد برم سمتش... تصور نشه دارم دفاع میکنم از خواسته ی خودم ،
انقدی هم توی روحِ قوانینِ الهی توصیه و دستور داریم که کار نباید به صیغه بکشه، یعنی صیغه واقعاً یه حکمِ خاص و نادره نه اینکه هر مردی دلش خواست کثافت کاری کنه بره سمتش و اسمشو بذاره صیغه
اگه دستورِ خدا رو تو زندگیامون پیاده کنیم، صیغه انقدر نادر و محدود میشه که بحثی توش نمی مونه
دستورِ خدا چیه؟
اینه که زن و مرد همه جوره همدیگرو سیر کنن
اگه زن و مرد تو خونه سیر بشن عمراً سمتِ صیغه و زِنا و خیانت و کثافت کاری نمیرن مگر اینکه ...
اگه یه آدم تو خونه ، خوب غذا بخوره و کامل سیر شه ، بیرون دیگه جا نداره واسه غذا خوردن ...
دستورِ خدا اینه که خانوما جلوی نامحرم سنگین و پوشیده باشن و خوشگلیشونو نگه دارن واسه شوهرشون...
اگه تو خیابون جلوه گری نکنن، رفتار و پوششِ محرک نداشته باشن ، جلوی خیلی از بی بند و باریا گرفته میشه
بحث اینه که اگه حکمِ خدا رو تو زندگیمون پیاده کنیم دیگه نگرانی ای نمیمونه ولی خب متاسفانه خیلی جاها کم میاریم و کم کاری و بی توجهیِ خودمونو میخوایم با ایراد گرفتن به حکمِ خدا توجیه کنیم
بخشی از تفسیر نور :
" 1. آیا ازدواج موقّت نقابى بر چهرهى فحشا نیست؟
پاسخ: خیر، زیرا:
الف: در ازدواج موقّت زن فقط در اختیار یک نفر است.
ب: حداقل چهل و پنج روز باید عدّه نگاه دارد.
ج: مولود مُتعه همچون مولود همسر دائمى است.
2. آیا مردان هوسباز از این قانون سوء استفاده نمىکنند؟
پاسخ: ممکن است از هر قانون مفید و ضرورى، افرادى سوء استفاده کنند. مگر از انگور شراب نمىسازند؟ مگر زمانى که بعضى از سفر حج سوء استفاده کردند، باید منکر سفر حج شد؟
3. تکلیف فرزندان مُتعه چیست؟
پاسخ: در حقوق و ارث و امثال آن، هیچ فرقى با فرزندان همسر دائم ندارند.
" جملهى «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ» به فرموده اهلبیت علیهم السلام «1» واکثر تفاسیر اهلسنّت، مربوط به ازدواج موقّت است که خلیفه دوّم آن را حرام کرد، با آنکه کسى حقّ تحریم حکم خدا را ندارد. واگر حرام نمىشد به گفته روایات، «2» کسى مرتکب زنا نمىشد مگر افراد شقىّ." "
" ازدواج موقّت و احکام و قوانین ازدواج، برخاسته از علم و حکمت خداوند است. «عَلِیماً حَکِیماً» "
یادم رفت بگم تشکر بابتِ دعای اولین روز ماه رمضان
ان شاءالله خدا بهمون توفیقِ بیشترین استفاده از ماه رمضون رو بده
سلام آبجی
ممنون ان شاءالله این ماه براتون پراز برکت و نور باشه
ممنون از آجی بهاری عزیز و داداش چارسو بابت توضیحاتتون، ماه میهمانی عظیم خدا مبارک باشه و ان شاءالله برکتش تو ثانیه به ثانیه زندگیتون جریان پیدا کنه
آبجی همراز دل
خواهش میکنم
ان شاءالله واسه شما هم ماهِ پر خیر و برکتی باشه