روز 201:سوره انعام:آیات 80-76

سلام        

حدیث تصویری فوق العاده زیبا و خواندنی

                بسم الله الرحمن الرحیم

 

فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَىٰ کَوْکَبًا ۖ قَالَ هَٰذَا رَبِّی ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِینَ ﴿٧٦﴾

پس چون [تاریکی] شب او را پوشانید، ستاره ای دید [برای محکوم کردن ستاره پرستان با تظاهر به ستاره پرستی] گفت: این پروردگار من است؛ هنگامی که ستاره غروب کرد، گفت: من غروب کنندگان را دوست ندارم. (۷۶)

فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بَازِغًا قَالَ هَٰذَا رَبِّی ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَئِنْ لَمْ یَهْدِنِی رَبِّی لَأَکُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّینَ ﴿٧٧﴾

هنگامی که ماه را در حال طلوع دید [برای محکوم کردن ماه پرستان با تظاهر به ماه پرستی]، گفت: این پروردگار من است؛ چون ماه غروب کرد، گفت: یقیناً اگر پروردگارم مرا هدایت نکند بدون شک از گروه گمراهان خواهم بود. (۷۷)

 

فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَٰذَا رَبِّی هَٰذَا أَکْبَرُ ۖ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ یَا قَوْمِ إِنِّی بَرِیءٌ مِمَّا تُشْرِکُونَ ﴿٧٨﴾

وقتی خورشید را در حال طلوع دید [برای محکوم کردن خورشیدپرستان با تظاهر به خورشید پرستی] گفت: این پروردگار من است، این بزرگ تر است؛ و هنگامی که غروب کرد، گفت: ای قوم من! بی تردید من [با همه وجود] از آنچه شریک خدا قرار می دهید، بیزارم. (۷۸)

 

إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِیفًا ۖ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ ﴿٧٩﴾

من به دور از انحراف و با قلبی حق گرا همه وجودم را به سوی کسی که آسمان ها و زمین را آفرید، متوجه کردم و از مشرکان نیستم. (۷۹)

 

وَحَاجَّهُ قَوْمُهُ ۚ قَالَ أَتُحَاجُّونِّی فِی اللَّهِ وَقَدْ هَدَانِ ۚ وَلَا أَخَافُ مَا تُشْرِکُونَ بِهِ إِلَّا أَنْ یَشَاءَ رَبِّی شَیْئًا ۗ وَسِعَ رَبِّی کُلَّ شَیْءٍ عِلْمًا ۗ أَفَلَا تَتَذَکَّرُونَ ﴿٨٠﴾

قومش با او به گفتگوی بی منطق و ستیز برخاستند، گفت: آیا درباره خدا با من گفتگوی بی منطق و ستیز می کنید و حال آنکه او مرا هدایت کرد؟ و من از آنچه که شما شریک او قرار می دهید نمی ترسم مگر آنکه پروردگارم چیزی را [درباره من] بخواهد، دانش پروردگارم همه چیز را فراگرفته است، آیا [برای فهم توحید] متذکّر نمی شوید؟ (۸۰)

  • چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹
محمدرضا حمیدیان

سلام برای شما پیشنهادی دارم :)

 

سلام ممنون از حضورتون 
خواهش میکنم بفرمایید ما حتما از پیشنهادهای سازنده استقبال میکنیم 🌹
مشکات ..

سلام✔ممنون عزیزم

سلام آبجی جان قبولتون باشه 🌹
همراز دل

سلام آبجی جان

ممنونم

سلام آبجی جان قبولتون باشه 🌹
محمدرضا حمیدیان

سلامی دوباره 

پیشنهاد من،پیشنهاد همکاریه 

می خوام چند نفر رو دور هم جمع کنم روی یک وب کار کنیم 

پیشرفت پیشتری می کنیم

 

سلام ممنون از پیشنهاد خوبتون
باید ابتدا توضیحی از خط مشی وبی که در نظر دارید به ما بدین.
ما سعیمون بر ترویج قرآن خوانی و البته نشر احادیث ائمه هست.
در صورت تمایل توضیحات دقیق تری رو ارائه بدین شاید امکان همکاری رو داشته باشیم.
ان شاءالله که خیره 🌹
محمدرضا حمیدیان

وبلاگی که  می خوام راه بندازم وبی هست که توش همه چیز پیدا بشه ولی نه چیز های منکراتی و ضد دین و حکومتو اینا ....

وبلاگی که برای تمامی سنین باشه و همه بتونن ازش استفاده کنن 

جایی که هم آموزش داشته باشه هم سرگرمی هم نکته های دینی ، زندگی 

جایی باشه که اگه کسی چیزی خواست بتونه ازش پیدا کنه 

که اگه شما بیاید میی تونیم بخش مذهبی رو به شما بسپاریم

 

سلام
ممنونم از پاسخ گویی به موقع شما.
ببینید، دو تا مسئله هست،اول اینکه باید وظایف محوله به ما در حد وظایف این وب باشه چون به دلیل مشغله های دیگه ممکنه به خوبی نتونیم انجام وظیفه کنیم.
دوم اینکه،باید در صورت شروع همکاری آدرس جدید وبلاگ مشترک رو بجای این وب معرفی کنیم و دوستان ادامه ختم رو از وب جدید بتونن دنبال کنن و اگه کسی خواست از سایر مطالب وب مشترک هم استفاده کنن.
مشکلی در ادامه همین طرح در قالب وبلاگ مشترک جدید نیست ولی ابتدا از جدیت بقیه نویسندگان وبلاگ مدنظرتون مطمئن بشین.
تشکر🌹

محمدرضا حمیدیان

فعلا که نویسنده ای نیست ولی خب میان کم کم 

هرکس در حد توان خودش کار کنه کافیه

درباره ادرس جدید هم اینو بگم که کلا یک وبلاگ جدید میسازم با اسم خوب 

که تمام نویسنده ها رو راضی کنه قالب هم می گردم پیدا می کنم یا یاد می گیرم میسازم :)

سلام
بسیار خب،خبر از شما
چارسو

ممنون آبجی

سلام خواهش میکنم 🌹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan